Verhalen

Matsuyama

Dag 1

Transferdag van Beppu naar Matsuyama.

Als ontbijt was er in het hotel niets voorzien, maar we zijn de dag ervoor in de supermarkt een paar dingen gaan inslaan.
Hier door hadden we toch iets van tijd om de koffers in te pakken en op tijd klaar te zijn voor de busreis.

We hebben weer enkele stops gemaakt. Na een kwartier rijden kwamen we aan bij Umi-Jigoku, een mooie tuin met verschillende warmwaterbronnen.

De volgende stop was Usuki, dit staat bekend om zijn 59 uit steen gehouwen Boeddha beelden. Waarvan de oudste dateren van de 14e eeuw.
Hier stond ook een grote klok en we konden het niet laten om de goden even te wekken en te vragen om het te laten ophouden met regenen.
Hier hebben we ook gegeten voor de middag. De specialiteit was hier Horse Mackrel sushi. Dit heeft natuurlijk weer lekker gesmaakt. sushi

Hierna werd het tijd om het eiland Kyushu te verlaten en verder te reizen naar Shikoku. We hebben dan vaarwel gezegd aan onze chauffeur omdat we met zijn allen de ferry namen, aan de andere kant stond de volgende chauffeur te wachten.

Volgende halte was er een 3d film voorzien over de kerncentrale van het eiland, maar jammer genoeg was de cinema gesloten voor renovatie.
We hebben dan nog even kunnen rondkijken in het informatiecentrum, waar ook een mooie visbak stond met Fugu in blowfish. Deze keer niet om op te eten, maar wel om te strelen, er waren namelijk gaten voorzien in het aquarium zodat je je hand erin kon steken. (opgelet voor de tanden)

Na nog een 2 uur te rijden zijn we aangekomen in het hotel waar we 2 nachten verblijven.

Dag 2

Deze dag zijn we begonnen met een bezoekje aan het best bewaarde kasteel van Japan, Matsuyama-Jo.
Dit kasteel ligt hoog op een berg, maar al een geluk was er een stoeltjeslift die je al een stuk omhoog bracht.
Het kasteel zelf was goed onderhouden en je moest er zelfs je schoenen uitdoen om erin rond te lopen.
Bovenaan had je een prachtig uitzicht over de stad.

Dan zijn we met de tram terug naar het hotel gegaan, om ons klaar te maken voor de uitstap naar Uchiko, een oud landbouwdorpje dat bekend staat om zijn wassen producten en kaarsen.
Hier hebben we ook nog lekker gegeten voor de middag. bento

We hebben dan nog met de bus een deel van de 1200 km lange pelgrimsroute afgelegd. We zijn gestopt bij 1 van de tempels om zelf naar boven te klimmen. We hebben het echter niet helemaal tot boven gehaald aangezien het redelijk ver ging en niemand wist wat er boven te wachten stond. De zigzag weggetjes naar boven waren enorm stijl en vermoeiend. Onderweg hebben we echter wel enkele mooie beelden gezien en dappere bedevaarders die reeds terug naar beneden kwamen ontmoet.

Onderweg terug naar Matsuyama zijn we nog even gestopt bij het oudste badhuis van Japan. We zijn niet binnen kunnen gaan aangezien we al hadden gereserveerd voor het eten ’s avonds.
Het badhuis was voorzien van verschillende verdiepingen en in de omliggende straten zag je veel mensen nog nagenieten in een yukata. kimono

Als avondeten was er voor ons gereserveerd in een restaurant waar we Shabu Shabu hebben gegeten. Dit is een gerecht waarbij een pot kokend water op tafel wordt gezet. Het is dan de bedoeling om hier groentjes in te leggen om een soepje te maken. Dan kan je het dun gesneden vlees door het water halen tot het klaar is. Dan neem je het vlees en wat groentjes uit de pot om te eten. Heel lekker.

Hierna zijn we naar het hotel terug gegaan voor onze laatste nacht in Matsuyama.