Verhalen

Tokyo

Dag 1

Vandaag transferdag van Kyoto naar Tokyo.
We hebben gekozen om met de Shinkansen bullettrain_side te gaan, dit ging een pak rapper dan met de bus. (2,5 uur tegen een 6 tal uur)

Na aankomst in Tokyo zijn we even langs de Tourist Information gegaan om wat plannetjes en informatie over de omgeving op te pikken.

Dan hebben we de metro naar Akihabara genomen, een heel groot winkeldistrict. We zijn daar een electronica winkel department_store binnengestapt van 7 verdiepingen. Hier was wel een hele hoop te zien.

Tegen 4 hadden we aan het hotel afgesproken omdat onze bagage met de bus naar Tokyo ging.

Dan zijn we met de groep nog een stadswandeling walking gaan maken om de regio een beetje te verkennen.
Na de stadswandeling zijn we naar een biercafe geweest met allemaal belgische bieren beers. De uitbater was een japanner die een aantal jaar in Belgie heeft gewerkt en zo de smaak van lekker bier te pakken heeft gekregen.

Als laatste zijn we lekker gaan eten. Een restaurant waar ze allemaal poultry_leg verschillende fried_shrimp hapjes serveerden, een soort tapas bar, maar dan op zijn japans.

Dag 2

Stadswandeling vandaag.

We hebben ontbeten in een klein restaurantje in de omgeving van het hotel.
Hier hebben we ook nog even gebeld om de bus te reserveren naar Fuji-Q Highland, het pretpark dat we vrijdag gaan bezoeken.

Van daaruit zijn we met de metro metro naar Shinjuku gegaan. Hier hebben we even rondgewandeld. We hebben onder andere het stadhuis bezocht om daar naar de 45ste verdieping te gaan. Dit is 1 van de grootste gebouwen in Japan. Van boven uit had je een prachtig uitzicht over Tokyo.

Dan zijn we met de trein naar Harajuku gegaan. Hier hebben we een beetje gewandeld door een straatje met allemaal extravagante winkeltjes. Sommige mensen liepen hier ook verkleed rond.

Hierna ging het te voet naar het drukste kruispunt bij Shibuya. Hier loopt iedereen door mekaar over.
Bij het Shibuya station staat ook het standbeeld van de hond Hachiko die tot 7 jaar na het overlijden van zijn baasje nog steeds trouw naar het station kwam om hem op te halen. cry

Dan hebben we in de buurt van dit kruispunt een hapje gegeten in een Starbucks waar we een mooi overzicht hadden over het kruispunt vanop de 2e verdieping.

Na het eten zijn we te voet verder gegaan naar het keizerlijk paleis. Dit kan je echter alleen van ver bekijken voor de veiligheid.

Dan zijn we het International Forum gaan bezoeken, een futuristisch gebouw nabij Tokyo station.
Van hieruit zijn we naar het station gegaan om te eten. Het is yakitori geworden.

Als afsluiter van de dag zijn we naar een Kabuki theater performing_arts geweest. Doordat we een koptelefoon met engelse uitleg hadden, hebben we er goed van kunnen genieten.

In het hotel zijn we dan nog even in de onsen geweest om te relaxen.

Dag 3

Vandaag heel vroeg uit de veren (4 uur opgestaan), nee niet om te vertrekken naar huis, maar om 5 uur de metro te nemen naar de vismarkt fish.

Bij de vismarkt aangekomen hebben we kunnen zien hoe enorm veel volk per opbod tonijn zit te kopen en verkopen.
Bevroren tonijn van wel 2 meter.

Buiten tonijn verkopen ze zowat alle andere vis ook in kleine kraampjes. (deze versnijden de net aangekochte tonijn ook)
Het rijd op deze markt vol met kleine wagentjes waar de chaffeur op rechtstaat, een soort grote step met laadbak.

Na gezien te hebben hoe de vis werd verhandeld zijn we dan maar sushi gaan eten als ontbijt.

Met de metro gingen we daarna verder naar een sumo stal. Hier hadden we het geluk dat we een training van deze kolossen mochten bijwonen.

Dan heeft zowat iedereen zelf gekozen wat ze gingen doen. Wij zijn met de metro naar Shinjuku gegaan om onze bustickets voor morgen te gaan ophalen.
Hierna gingen we naar Shibaya waar ik nu dit op de computer zit te typen.
Dit internetcafe is wel heel speciaal aangezien je hier in een sofa zit met tv en pc voor je neus in een eigen kabine.
Je kan eten bestellen en drank is gratis aan de tap.
We willen vandaag nog naar Akihabara gaan om nog wat te winkelen en te genieten van de drukke stad.

In Akihabara hebben we nog een paar uur gewinkeld en weer naar een draaiende sushibar sushi geweest.

Dag 4

Vandaag zijn we op tijd opgestaan om naar Fuji-Q te gaan.
Zie Fuji-Q Highland.

Na terugkomst van het park zijn we met de groep een laatste keer samen gaan avondeten. Ik en Maaike hebben nogmaals Shabu Shabu gegeten.

Nu nog inpakken, en klaar om morgen vroeg te vertrekken.