Verhalen

Dag 14 en 15: Terug naar huis

De laatste twee dagen zijn kort samen te vatten. Dag 14 hebben we veel regen gezien, wat best normaal is voor de tijd van het jaar, na Songkran begint het regen seizoen in Thailand. In de voormiddag hebben we nog een beetje van een waterig zonnetje kunnen genieten aan het zwembad maar rond een uur of 11 begon de regen. We zijn onder onze parasol gekropen en na 3 kwartier begon het terug een beetje op te klaren. Toch hadden we er niet veel vertrouwen in dus zijn we ons gaan omkleden en de stad ingetrokken.

Na een lichte lunch is er niets beter om de regen te  vergeten als een Thaise massage, een heerlijk ijsje en een paar spelletjes in het lunapark, het ultieme vakantiegevoel. We doen nog wat souvenir shopping en gaan op tijd terug naar het hotel om al wat in te pakken.

welk dieet?

Dag 15 is het zover, om half 7 worden we opgehaald in het hotel om terug naar huis te vertrekken. Na ons ontbijt pakken we alles in en checken we ons uit. Gelukkig kan de bagage hier nog veilig blijven tot vanavond en kunnen we ons straks nog opfrissen en gepaste kleren aandoen om terug naar huis te gaan want ik zie het niet zitten om in een luchtig zomerjurkje in Brussel aan te komen.

We trekken terug de stad en op zoek naar de Banzaan market. Ik heb online al gelezen over de lokale verse markt en het zou een leuke afwisseling zijn met de kraampjes die we  ’s avonds gewend zijn. Eindelijk eens iets anders dan handtassen, T-shirts, bikini’s en valse rolexen.

de groenten afdeling

De Banzaan market ligt recht achter het Jungceylon shopping center, we zijn hier ’s avonds al wel een paar keer naar de eetkraampjes geweest maar overdag wordt je binnen verwelkomt door een massa verse groeten, fruit, vis en vlees.
Het eerst dat hier opvalt is hoe proper alles is en ook de prijzen zijn hier heel democratisch. Het is vooral gericht op de lokale bevolking maar ook toeristen kunnen hier hun voordeel doen. We kopen aan marktprijs een paar grote scampi’s en inktvisjes en nemen deze mee naar Hemingway’s, een restaurant net naast de market. Voor een hele lage prijs maken ze onze verse aankopen voor ons klaar zoals wij het willen, gestoomd, op de barbeque, met currysaus,… heerlijk.

fresh sea food

Ok we hebben nu nog een halve dag over, we gaan terug naar het Shopping center om nog wat op de flipperkasten te spelen en dan gaan we iets nieuws doen. In dit winkelcentrum vindt je echt alles, ga in België maar eens op zoek naar een shopping center met zijn eigen schietbaan en niet 1 hoor Jungceylon heeft 2 schietbanen, een met laser geweren en zelfs een met echte geweren.

G.I. Jane

Wij gaan voor de laser versie, we mogen voor 200 bath 20 keer schieten met een semi-automatic en ik leer dat ik eigenlijk niet zo slecht ben. Ik haal een score van 104 met eigenlijk maar 4 missers.

De laatste uurtjes duren toch het langst, ik wil nog even tot rust komen en besluit voor een pedicure en een manicure te gaan zodat ik er op mijn best uitzie als ik morgen terug thuis sta. Hierna is het echt wel tijd om terug naar het hotel te gaan. Lange broek en t-shirt uit de koffer halen, een douche nemen en omkleden, stukje bij beetje komt het besef dat de vakantie gedaan is.

You haven’t really been anywhere until you’ve got back home