Verhalen

Dag 2+3: Phuket sightseeing

Over dag 2 valt niet echt veel te zeggen, ik had me voorgenomen deze vakantie regelmatig een rustmoment in te lassen en dag 2 was daar dus het eerste van. Een beetje genieten van het zwembad van het hotel, nu en dan even weglopen van een kleine regenbui en ’s avonds naar de shopping mall van Patong om een hapje te eten en wat winkeltjes te bekijken.

Werk is nu wel het laatste waar ik aan denk
Ons zwembad heeft een waterval :D

Dag 3 was wel wat interessanter, we hadden om 9 uur afgesproken met onze chauffeur Panya om ons verschillende plekken van het eiland te laten zien. De eerste paar stops waren nog een paar verschillende stranden, Karon beach en Kata beach. Deze zijn een pak rustiger dan Patong dus we zijn nu wel bijna verplicht om ooit nog eens terug te komen en een van deze stranden te bezoeken :)
Hierna trokken we naar een paar viewpoints. Omdat het eiland zo heuvelachtig is zijn er verschillende punten met een fantastisch uitzicht. Vanuit Kata viewpoint kan je 3 verschillende stranden zien en de Phromthep Cape is een lange landtong met uitzicht op verschillende eilandjes. Phromthep Cape heeft ook een hindoe schrijn voor olifanten.

Phromthep Cape
alle formaten welkom bij de tempel

Dan reden we door naar de big Boeddha, een Boeddha beeld van 45m hoog volledig van marmer. De constructie is al 10 jaar bezig maar men verwacht dat het nog makkelijk 10 jaar gaat duren voor de binnenkant ook afgewerkt is. Dit is ook het derde hoogste punt van het eiland dus Boeddha heeft zeker een heel goed uitzicht over alles.

Hier vloekt men niet, Boeddha ziet u

Ook de volgende halte was religieus getint, de Wat Chalong tempel is de grootste tempel van Phuket en zoals de meeste tempels hier in Zuid-Oost Azië heel uitgebreid afgewerkt met beschilderingen en bladgoud. Hierna was het tijd voor de innerlijke mens te versterken en wat beter dan spicy seafood en vers coconut juice (dit kan ik moeilijk kokosmelk noemen want het heeft echt de textuur van water).

Wat Chalong, 1 van de 3 tempels
Lunch

Vervolgens trokken we naar Phuket stad, in het centrum daar kan je nog enkele straten vinden met goed gerenoveerde huizen in chino-portugese stijl.  Jammer genoeg zijn de goed gerestaureerde huizen een minderheid dus trokken we door naar het laatste punt op de agenda, de typische tourist-trap maar wel heel erg leuk, de butterfly farm.
Het is misschien wat kinderachtig maar het voelt stiekem wel wat magisch om een vlindertje op je hand te laten zitten.

Duidelijk chinese invloed
Prachtige kleuren
the place-to-be voor iedereen die zich eens een vlinderprinses wil voelen
maar als 3 vlinders tegelijkertijd je vingers willen opeten wordt het toch wat eng ;)

Nu zijn we terug in het hotel en maken we ons klaar om wat te gaan eten en dan de dag rustig af te sluiten. Morgen staat er terug een rustdag op het programma en zondag trekken we bij het krieken van de dag naar Khao Lak om het oerwoud te verkennen.