Verhalen

Fukuoka

Konnichi wa,

We zijn goed aangekomen in Tokyo,
na het inchecken in Amsterdam hebben we nog een paar uur rondgewandeld en wat gegeten.

De vlucht zelf is vlot verlopen, de security echter wat minder. Ben zag er waarschijnlijk weer verdacht uit, zodoende werd hij gefouilleerd door een grote zwarte kleerkast van een securityguard  :halp:

Voor we vertrokken hebben we ook met alle 10 leden van de groep kennis kunnen maken.

Aan boord van het vliegtuig hadden we 3 stoelen voor ons 2 dus hebben we lekker kunnen slapen.

Het avondmaal (kip met curry) en het ontbijt (pannenkoeken met appel) waren heel lekker.

Onze bagage is reeds ingechecked om naar Fukuoka te gaan.
Wijzelf hangen nog wat rond in Narita Airport. (Maaike is hier aan een winkel toer begonnen met Hello Kitty materiaal)

Na nog anderhalf uur op het vliegtuig te hebben gezeten naar Fukuoka, zijn we aangekomen, de koffers opgepikt en met de reisbegeleidster naar het hotel gegaan.
Hier hebben we de koffers afgezet en daarna zijn we nog een hapje gaan eten.

Dag 2

De jetlag is ingeslagen, niet echt goed kunnen slapen maar toch begonnen we de dag met goede moed.

Na het ontbijt een stadswandeling die de hele dag in beslag nam.
Na het postkantoor en andere praktische zaken te hebben besproken bezoeken we 1 van de vele winkelcentra.
We hebben daar wat rondgekeken en wat winkeltjes gedaan. (Ze hebben hier naakte cavias)
Hierna naar het cultureel centrum ACROS. Binnenin was er een kleine tentoonstelling van Japans traditioneel speelgoed maar de blikvanger was de architectuur van het gebouw.

Tijdens de middag hebben we gelunched in het park naast ACROS. Het eten, onigiri (gevulde rijstballetjes), hebben we in de lokale supermarkt gekocht.
Na het eten zijn we een Japanse tuin gaan bezoeken, waar we hebben deelgenomen aan een theeceremonie.

Theeceremonie voorbij en op naar de volgende typisch japanse bezienswaardigheid, het Sumiyoshi shrine. Prachtige gebouwen, mooi groen, en hierdoor de verzamelplaats voor alle muggen in de omgeving  :tableflip:

Vol muggenbeten wandelen we naar Canal City, een nog groter winkelcentrum waar ook een SEGA speelhal is gevestigd.
Dus je kan alraden waar wij naartoe zijn gegaan   :leuk:
Na een spannende nek-aan-nek race is Maaike gewonnen in een spelletje Mario Kart 2.

’s Avonds hebben we gegeten in een kraampje aan de waterkant.