Verhalen

Nagasaki

Dag 1

Transferdag vandaag,

vroeg uit bed, alles inpakken en na het ontbijt de bus op.

We zijn het Karatsu Jo (kasteel van Karatsu) gaan bezoeken naar een korte strandwandeling.

Daarna terug de bus op om dan ’s middags een hapje te eten en direct terug op de bus.

We zijn dan naar Imari gereden, dit dorp staat bekend om zijn porselein. Wel een aantal mooie stukken maar niets gekocht omdat het waarschijnlijk de rest van de reis niet zou overleven.

Daarna terug op de bus en nog heel even gestopt om een grote brug te bezoeken (even erover wandelen) en hierna het laatste stuk naar Nagasaki om daar de ryokan te vinden waar we de volgende paar nachten verblijven.

We zijn net terug van de chinese wijk waar we lekker rijsttafel hebben gegeten (toch eens iets anders dan japans).

Als we dadelijk in de ryokan terugkomen ligt de futon klaar om hopelijk eens goed te slapen.

Dag 2

We zijn de dag begonnen met een goed stevig ontbijt in de ryokan.
2 dikke sneden toast, een salade met dressing, een halve pompelmoes, een eitje met een stukje spek en koffie of thee.

Dan zijn we begonnen aan een lange stadswandeling.
Het was spijtig genoeg meer bergklimmen dan wandelen en dat voel je in de benen.

Vlakbij de ryokan staat een boom die 800 jaar oud is met een diameter van 12,5 meter, best indrukwekkend.

Hierna zijn we naar de haven gewandeld waar ook de scheepswerf is.
Na een drankje aan de waterkant zijn we dan verder gegaan met de tram om naar het atoombom museum te gaan.

Dan zijn we pizza gaan eten en hebben we nog even wat winkeltjes bezocht.
Daarna zijn we naar het Peace Park geweest met zijn indrukwekkende standbeelden.
Dan was het de beurt aan een katholieke kerk en het internationaal kerkhof.

We hebben ook nog een Tori poort gezien met slechts 1 been.
Al bij al een zware dag en een serieuze afstand.

Door de hele dag in het zonnetje te lopen hebben we toch een kleurtje gekregen (rood is toch ook een kleur).
De zonnecreme komt goed van pas in dit tropische klimaat.

Dag 3

Vandaag het vervolg van de stadswandeling van gisteren.

We zijn begonnen met de oudste katholieke kerk  van Japan.
Hierna ging het naar Glover Garden, een groot park dat ooit de woonst was van de Schot Thomas Blake Glover.
Dan zijn we nog langs de Hollander Slopes gewandeld. Nederland mag dan wel plat zijn, deze slopes waren toch redelijk stijl. (zoals alle straten in deze stad)

Tijdens de middag zijn we gaan eten in een restaurant met een bassin in het midden, heel speciaal, en lekker.

Na de middag zijn we met de tram naar een kabelbaan gegaan die ons boven naar Inasa mountain bracht.
Hier hadden we een prachtig uitzicht over Nagasaki.

Dan zijn we maar terug gegaan naar de ryokan om een beetje te rusten en even op te frissen.

Als avondeten zijn we naar een draaiende sushibar geweest. Samen hebben we 24 stuks gegeten voor slechts 11 euro.

Zodadelijk gaan we inpakken en nog even een bad nemen zodat we fris en monter zijn voor de transferdag van morgen .